Konumuz e-ticaret...

E-ticaret nedir?


E-ticaret, bir diğer adıyla elektronik ticaret; mal ve hizmetlerin üretim aşamasından başlayarak ödeme aşamasına kadar olan bütün işlemlerin bilgisayar ağları üzerinden yapılmasıdır. Bu yöntem hedef kitleye hızlı erişim sağlamak açısından en doğru yöntemdir. Doğru tüketiciye, doğru zamanda satış yapma amacı güder.



E-ticaret Sitelerinin Faydaları
Müşteri ve satıcı açısından da kullanım olarak oldukça yararlı yönleri vardır. Birkaç tanesini sıralayacak olursak;

  1. Kullanıcılar(müşteriler) evden çıkmadan kolayca alışveriş yapabilirler.
  2. Kullanıcılar(müşteriler) daha fazla ürün çeşidi inceleme ve seçme şansı bulabilirler.
  3. Kullanıcılar(müşteriler) ürünlere yapılan yorumlar ve şikayetler üzerine ürün hakkında bilgi sahibi olabilirler.
  4. Firmalar daha düşük maliyetli ve 24 saat ulaşılabilir bir mağazaya sahip olabilirler.
  5. Firmalar talebe göre satış yapabilirler.
  6. Firmalar daha fazla ürün seçeneği sunabilirler. 
Bu yapılanmaya örnek verecek olursak Pestil Evi ve Çiçek Master'ı inceleyebilirsiniz...

E-ticaret Sitelerinin Türleri
4 türü vardır. Bunlar;
  1. Business to Consumer (B2C)
  2. Business to Business (B2B)
  3. Consumer to Consumer (C2C)
  4. Consumer to Business (C2B)
İçlerinden B2B'yi incelemek için ele alalım. Nedir B2B?
Business to Business yani firmalar arası yapılan ticarete verilen addır. Buradaki sistem işletmeler ve tüketici arasında değil, işletmeler arasında yapılan ürün ve hizmet alışverişidir. Tek bir sektör için kurulabilirken, farklı sektörlerden de oluşabilir. Firmaların işlemlerini daha hızlı ve daha kolay bir şekilde sağlamaktadır. Burada, ürün ve hizmetlerle ilgili fiyat sunma, teklif alma, teklif verme gibi işlemler yapılmaktadır. İşletmeler açısından önemli olan bu sistem, ilerleyen zamanlarda da önemini ve etkisini koruyacaktır. 




Yorumlar

Yorum Gönder