Her gün popülaritesi artan sosyal medya uygulamaları oldukça önem
kazanmaktadır. Hesapları nasıl kullanmalı, sayfalar nasıl büyümeli, nasıl bir
yol izlenilmesi gerekir bilemiyoruz... Tam da bu noktada
Sosyal Medya Yönetimi
akıllara gelmeli. Peki nedir bu Sosyal Medya Yönetimi?
Sosyal Medya Yönetimi; sayfa ve hesapların kullanırken bunun nasıl olması
gerektiğini, hangi yollar izleneceğini, marka tanıtım ve yöntemlerinin nasıl
olması gerektiğini, kriz anlarında ne yapılması gerektiğini ve tüm bunların
koordineli bir şekilde yönetilmesine verilen isimdir. Birden fazla işleve sahip
olan sosyal medya en önemli pazarlama tekniklerinden sayılır. Bu yüzden yapılan
Sosyal Medya Yönetimi işi oldukça önem taşımaktadır.
Nasıl yapılır?
Sosyal medya hesabının yönetimi yapılırken hizmet
verilen alanda çeşitli unsurlara dikkat edilmelidir. Bunlar;
- Hedef Kitle
Belirleme: En önemli unsurlardan biridir. Belirlediğiniz kitlenizin yaş
aralığını, cinsiyetini, ilgi alanlarını ve nelerden hoşlandıklarını
bilmelisiniz. Bunun için basit anketler yapabilirsiniz. Böylelikle
ayrıntılı bilgiler edinip, onların ilgi duyduğu şeylerden haberdar olmuş
olursunuz. Bunların doğrultusunda sosyal medya paylaşımlarınızla hedef
kitlenizi etkileyecek gönderiler paylaşabilirsiniz. Hedef kitlenizi özel
hissettirmek de sizin için önemli olmalı. Bunu da doğum günlerini
unutmayarak, onlara özel günlerde hediye indirimler, kuponlar göndererek
yapabilirsiniz.
- İçerik Yönetimi: Kaliteli bir sosyal medya yönetimi markanızın,
arama motorlarında üst sıralarda çıkmasında büyük ölçüde etkilidir. Bunu
başarabilmek için içeriklerinizin özgün ve anlaşılır bir biçimde olması
gerekir. İçeriklerinizi belirlerken hedef kitlenizin dikkatini çekecek
gönderileri tercih etmeli ve bunu anlaşılır olarak anlatmayı
bilmelisiniz.
- Rakip Analizi: Sosyal Medya
Yönetimi yaparken rakiplerinizin güncel hareketlerini takip etmelisiniz.
Onların gönderilerinden daha yaratıcı içerikler paylaşmalısınız. Sosyal
Medyanızı her zaman rakiplerinizden aktif kullanmalısınız.
- Reklam Yönetimi: Sosyal Medya
hesaplarınızda paylaştığınız içeriklere veya sayfanıza doğru bir bütçe ve
hedefleme yapıp, reklam vererek hedef kitlenize daha fazla
ulaşabilirsiniz. Bu sayede amacınıza da daha hızlı ulaşmış
olursunuz.
- Analiytics: Sosyal Medyada yapılan
paylaşımların, içeriklerin hedef kitleye ulaşıp, ulaşmadığı kontrol
edilmelidir. Bunu da detaylı bir şekilde günlük, haftalık ve aylık
raporlar alarak yapabilirsiniz. Böylece stratejiniz doğru mu ilerliyor
sorusunun cevabını bularak sosyal medyada doğru ve etkili bir şekilde
olmaya devam edersiniz.
Bu konuyla ilgili sizleri daha detaylı bilgi almanız adına buraya tıklamaya
davet ediyorum :)
Yorumlar
Yorum Gönder