Sosyal Medya Yönetimi nedir, nasıl yapılır?



Her gün popülaritesi artan sosyal medya uygulamaları oldukça önem kazanmaktadır. Hesapları nasıl kullanmalı, sayfalar nasıl büyümeli, nasıl bir yol izlenilmesi gerekir bilemiyoruz... Tam da bu noktada
Sosyal Medya Yönetimi akıllara gelmeli. Peki nedir bu Sosyal Medya Yönetimi?  

Sosyal Medya Yönetimi; sayfa ve hesapların kullanırken bunun nasıl olması gerektiğini, hangi yollar izleneceğini, marka tanıtım ve yöntemlerinin nasıl olması gerektiğini, kriz anlarında ne yapılması gerektiğini ve tüm bunların koordineli bir şekilde yönetilmesine verilen isimdir. Birden fazla işleve sahip olan sosyal medya en önemli pazarlama tekniklerinden sayılır. Bu yüzden yapılan Sosyal Medya Yönetimi işi oldukça önem taşımaktadır.




Nasıl yapılır?
Sosyal medya hesabının yönetimi yapılırken hizmet verilen alanda çeşitli unsurlara dikkat edilmelidir. Bunlar;
  1. Hedef Kitle Belirleme: En önemli unsurlardan biridir. Belirlediğiniz kitlenizin yaş aralığını, cinsiyetini, ilgi alanlarını ve nelerden hoşlandıklarını bilmelisiniz. Bunun için basit anketler yapabilirsiniz. Böylelikle ayrıntılı bilgiler edinip, onların ilgi duyduğu şeylerden haberdar olmuş olursunuz. Bunların doğrultusunda sosyal medya paylaşımlarınızla hedef kitlenizi etkileyecek gönderiler paylaşabilirsiniz. Hedef kitlenizi özel hissettirmek de sizin için önemli olmalı. Bunu da doğum günlerini unutmayarak, onlara özel günlerde hediye indirimler, kuponlar göndererek yapabilirsiniz.
  2. İçerik Yönetimi: Kaliteli bir sosyal medya yönetimi markanızın, arama motorlarında üst sıralarda çıkmasında büyük ölçüde etkilidir. Bunu başarabilmek için içeriklerinizin özgün ve anlaşılır bir biçimde olması gerekir. İçeriklerinizi belirlerken hedef kitlenizin dikkatini çekecek gönderileri tercih etmeli ve bunu anlaşılır olarak anlatmayı bilmelisiniz. 
  3. Rakip Analizi: Sosyal Medya Yönetimi yaparken rakiplerinizin güncel hareketlerini takip etmelisiniz. Onların gönderilerinden daha yaratıcı içerikler paylaşmalısınız. Sosyal Medyanızı her zaman rakiplerinizden aktif kullanmalısınız. 
  4. Reklam Yönetimi: Sosyal Medya hesaplarınızda paylaştığınız içeriklere veya sayfanıza doğru bir bütçe ve hedefleme yapıp, reklam vererek hedef kitlenize daha fazla ulaşabilirsiniz. Bu sayede amacınıza  da daha hızlı ulaşmış olursunuz.
  5. Analiytics: Sosyal Medyada yapılan paylaşımların, içeriklerin hedef kitleye ulaşıp, ulaşmadığı kontrol edilmelidir. Bunu da detaylı bir şekilde günlük, haftalık ve aylık raporlar alarak yapabilirsiniz. Böylece stratejiniz doğru mu ilerliyor sorusunun cevabını bularak sosyal medyada doğru ve etkili bir şekilde olmaya devam edersiniz. 
Bu konuyla ilgili sizleri daha detaylı bilgi almanız adına buraya tıklamaya davet ediyorum :)


Yorumlar