İyi bir web sitesi nasıl olmalı?






Bu yazımda sizlere 'iyi bir web sitesi nasıl olmalı?' sorusunun yanıtlarından bahsedeceğim. Öncelikle, 'NEDEN?' Neden bir web sitesine sahip olmalısınız bunu düşünmekle başlayabilirsiniz. Bu sizin için hazırlık aşamasıdır. Bu soruya cevap bulduktan sonra, 'HANGİ AMAÇ İÇİN KULLANILACAK?' düşünülmelidir. Çünkü  yapılacak olan işlemler ona göre şekillenecektir. TASARIM, satışlarınızı arttırmak, isim bilinirliğinizi arttırmak, imaj yaratmak, vereceğiniz hizmetleri iyileştirmek açısından daha iyi sonuçlar elde etmenizi sağlayacaktır. Doğru bir TEKNOLOJİ kullanarak oluşturma aşamasına geçebilirsiniz. Sonrasında geçeceğiniz planlama aşaması için profosyonel bir kurum ile çalışılması size oldukça yararlı olacaktır. İyi bir web sitesi hazırlamak kolay iş değildir. Bir deyim vardır ya hani 'enine boyuna düşünmek' sanırım tam olarak bu kısmı ifade ediyor. Detaylı olarak bir planlama yapılmalı, her aşama ince ince düşünülmelidir. Bir tavsiye, çalışacağınız kurumu belirlerken de seçici olmalısınız. Kurumun hangi firmalarla çalıştığına, uzmanlık alanına, hizmet kalitesine ve sektördeki yerine dikkat etmelisiniz. Bunlara dikkat edip, çalıştığınız kurumu belirledikten sonra içerik oluşturmaya başlayabilirsiniz. Kurumun bu konudaki tavsiyelerini dinlemeyi unutmayın.




Gelelim yapılması gerekenlere... Tek tek sıralayalım. Öncelikle, 'sitenizin alan adı ne olacak?' buna karar vermelisiniz. Alan adının kolay okunup, yazılabilmesi önemli bir husus. Bir de sitenin içeriğiyle veya firmanın ticaret unvanıyla uyumlu olması lazım tabi ki. Alan adınız tescillendikten sonra derin bir oh çekmeyin. Daha yapılacak çok iş var. Site için güvenli ve hızlı bir server seçilmesi gerekir. Sitenin dışarıdan yapılan saldırılara karşı korunması, yayım esnasında ortaya çıkabilecek aksamaların azaltılması, çalışacağınız kurumla birlikte hosting seçeneklerini değerlendirirken bunları göz önünde tutmalısınız. İçerik oluştururken de neye öncelik vermeniz gerektiğini belirlemelisiniz. Sitenizi belli başlıklar altında meydana getirmelisiniz. Firma tanıtımı, misyon, vizyon, kurumsal kimlik, iletişim bilgileri, erişim formları, ürün tanıtımı (bilgi, fiyat, çeşit) vb. Sitenizi ne sıklıkla güncelleyeceğinizi de belirlemeli, bir düzen oturtmalısınız. En önemli noktaya geldik. İçerik kadar önem taşıyan görsellik... Ziyaretçileri tatmin edecek, gözlerini dolduracak görsellerin kullanılması ve bir bütün oluşturulması gerekir. Ziyaretçi siteyi gezerken sıkılmamalı, görsel içeriklerle kendini farklı bir dünyada bulmalıdır. Firmanızın, markanızın dünyasında... Yalnız, ziyaretçi sitenize girdiğinde hemen bağlanamazsa bir keyif kaçma durumu söz konusu olabilir. Bu yüzden ürünler veya içerikler kullanıcı bağlandığı anda yüklenmelidir. Site bir düzen içinde olmalı, bilgiler kolay ulaşılabilir şekilde düzenlenmelidir ki aradığınızı bulmakta zorlanmayın :)
Şöylece bir bahsettik, bu önerilere uymakta fayda var diyerek bitiriyorum.

Yorumlar